L'escola

Objectius
  • Afavorir el desenvolupament harmònic de l'infant, atenent a les seves necessitats bàsiques d'ordre biològic, psicològic, afectiu, lúdic i social.
  • Afavorir el procés d'autonomia de socialització i seguretat.
  • Progressar en el coneixement i domini del cos i de les possibilitats, adquirint hàbits bàsics de salut i benestar.
  • Afavorir en l'infant el desenvolupament de les seves capacitats de coneixement i d'interpretació d'ell mateix i de l'entorn, tot facilitant l'adquisició d'uns instruments d'aprenentatge.



Projecte Educatiu



Pel nostre projecte educatiu afavoreix les habilitats de cada infant a partir del desenvolupament harmònic de les capacitats sensorials, motrius i intel·lectuals, integrant les metodologies més tradicionals amb els darrers coneixements i les més noves aportacions sobre desenvolupament infantil. La nostra forma d’ensenyar i educar es realitza amb l’ús de “racons” o zones en què s’estimulen les diverses àrees de desenvolupament dels més petits. És a dir, els menuts aprenen mentre juguen  mitjançant activitats lúdiques i és així com adquireixen coneixements nous sense adonar-se’n. 
Els Aprenentatges Primerencs es realitzen a partir del joc, l’experimentació, l’exploració i la manipulació, sense oblidar en cap moment les emocions, els sentiments i els afectes com a eines d’integració i interiorització de coneixements.A més a més de les tasques d’atenció individualitzada que tots els infants requereixen i necessiten es realitzaran també diferents activitats com:
  • Treballem els hàbits:
    Els nens i les nenes aprenen a menjar tot sols, a rentar-se les mans, a anar sol a fer pipi...Aprenen a dir "hola" i "adéu" als seus companys, a donar les gràcies... Tot això els hi aporta seguretat i autonomia.
  • Educar en valors:
    Creiem que si els hi ensenyem els colors, les formes, un nou idioma, etc. Perquè no ensenyar-los a ser bones persones?. Els valors no els adquirim mitjançant un exercici memorístic, com una classe de matemàtiques, ni s'eduquen dins d'un horari determinat. Disposem de tot el dia per fer-ho i ens acompanyaran durant tota la vida.
  • Coneixen el seu cos:
    En aquesta edat, el propi cos és un món del tot nou. Ens mirem els uns als altres i ens veiem al mirall, sempre estàn explorant i esforçant-se per fer més coses. Així els ajudem a formar la seva pròpia imatge i coneixeran com són ells i com són els altres.
  • Explorem l'entorn:
    Ho toquem tot, ho manipulem tot i ho sentim tot. Tot el que ens envolta és nou per ells. Experimenten noves sensacions que els farà aprendre les qualitats del que ens envolta.
  • Llenguatge:
    L'educador/a explica rondalles i contes. Els hi explica "què fem" i "com ho fem", els diu el nom de les coses que hi tenen a prop seu.
  • Psicomotricitat:
    S'arrosseguen, gategen, fan "croquetes" i es posen drets per arribar allà a on volen. Caminen per tot arreu, pugen i baixen escales. Corren i corren pel pati. S'ho passen d'allò més bé mentre desenvolupen el seu cos.
  • Plàstica:
    Quant miren imatges, dibuixos dels contes i objectes de colors que hi han a classe. Quant juguen amb les pintures de dits, la plastilina, les ceres, i d'altres materials que tenen al seu abast, perceben quina és la imatge i la textura de les coses.
  • Matemàtiques:
    Juguen a "ficar i treure" coses de les caixes, les escampen per terra, toque els objectes i en perceben les característiques. Encaixen i enrosques peces, denominen i classifiquen formes, colors... I a l'hora d'endreçar les joguines, la mestra els ensenya com ho han de fer ordenadament.
  • Música:
    La música és el primer llenguatge que entenen els infants. En la Llar d'Infants, els ensenyem a apreciar els diferents gèneres musicals, des d'un "cha-cha-cha" a un concert de piano de Mozart. D'aquesta manera la començaran a estimar.
    • Informàtica:
      La idea principal és introduir i familiaritzar els nens i les nenes amb la informàtica. Toquen i utilitzen el ratolí. Cliquen i descobreixen un forma diferent d'aprendre moltes coses com: esperar el seu torn, descobrir les dimensions, color i formes. Però, els que més els hi agrada és poder jugar amb aquesta capsa de colors que els adults anomenem "ordinador" i que gairebé mai els hi deixem tocar.


    Metodologia 



    Una de les nostres principals funcions és el donar suport i ajudar en el creixement del nen i de la nena, tant des del punt de vista educatiu com a nivell personal, adaptant-nos a les capacitats de cadascún. D'aquí la importància en crèixer en un ambient ric en estímuls. Els diferents estímuls que treballem els podrem agrupar en dos grans grups, els estímlus sensorials i els estímuls afectius. Pel que fa els estímuls sensorials, la nostra metodología es basa en l'estimulació primarenca. El mètode consisteix, en bona part, en augmentar la activitat del sistema nerviós mitjançant estímuls sensorials.D'altre banda, pel que fa als estimuls afectius, tenim com a objectius estimular i educar la part emocional i afectiva dels nens i les nenes. Sabem que les primeres experiències d'un infant, en un entorn càlid, humà que l'estimula i el tranquilitza, són fonamentals per a la seva vida adulta.Els nens i les nenes tenen necessitat de sentir carícies, de tocar i ser tocats, d'estar en braços... Es per això, per aquesta importància que tenen per a ells, de tenir sempre present l'afectivitat en totes les activitats programades.       


    Mares, pares i/o tutors

    • Entrevista inicial amb les mares i els pares i/o tutors legals. 
    • Entrevistes al llarg del curs per informar de l’evolució dels petits. 
    • Lliurament d’informes, juntament amb el material elaborat pels infants. 
    • Cada dia, les educadores transmeten a la família una informació detallada sobre l’estat de l'infant al llarg del dia: com ha jugat, com ha menjat, com ha dormit,… 


    Festes i tradicions

    • La Tardor i la Castanyada. 
    • El Nadal i el Tió. 
    • Santa Cecília.
    • El Carnestoltes i les disfresses. 
    • Sant Jordi. 
    • Festa fi de curs. 

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada